Kai muzika susilieja su emocijomis, o kameros nutaikytos į minią, kartais gimsta akimirka, kuri amžiams įsirėžia į interneto istoriją. Būtent taip nutiko per „Coldplay“ koncertą liepos mėnesį „Gillette“ stadione Masačusetse – sekundės dalis ekrane sujaudino milijonus žmonių visame pasaulyje. Pakako kelių gestų, nustebusios poros, Chriso Martino pokšto ir... internetas sprogo.
Tačiau tarp emocijų, spėlionių ir sensacijų lengva buvo pražiūrėti tai, kas „Coldplay“ išties svarbu – žinutę, kuri jau daugelį metų lydi jų koncertinius turus.
Turinys
1. Įvadas
2. Coldplay sustabdė internetą
3. Internetas pamiršo, kas svarbiausia
4. Coldplay ir ekologiška revoliucija koncertų industrijoje
5. Apie ką dar galėtų pagalvoti grupė?
6. Apibendrinimas
7. DUK
Coldplay sustabdė internetą
Liepos mėnesio Coldplay koncertas „Gillette“ stadione Masačusetse turėjo būti kaip daugelis kitų jų turo pasirodymų – kupinas šviesų, muzikos, bendro dainavimo ir emocijų, kurios ilgai išlieka atmintyje. Tačiau tą vakarą įvyko kažkas, ko nei grupė, nei žiūrovai nesitikėjo. Užteko vieno kadro telebime, kad koncertas patektų į istoriją ir tiesiogine to žodžio prasme sustabdytų internetą.
Akimirka, kuri viską pakeitė
Koncerto metu stadiono kamera užfiksavo porą tribūnose – Kristin Cabot, personalo vadovę iš įmonės „Astronomer“, ir jos generalinį direktorių Andy Byron. Iš pradžių tai atrodė kaip įprasta „kiss cam“ akimirka – kai kamera išrenka atsitiktines žmones minioje ir skatina juos pasibučiuoti. Tačiau Cabot ir Byrono reakcija nustebino visus.
Cabot staiga prisidengė veidą rankomis, tarsi norėdama pradingti, o Byronas greitai nuleido galvą, vengdamas žvilgsnio į kamerą. Publika aiškiai nustebo, bet tai, kas nutiko po kelių sekundžių, pavertė šią akimirką pasauliniu virusu.
Chrisas Martinas, „Coldplay“ lyderis, jam būdingu stiliumi bandė sumažinti įtampą, pajuokaudamas:
„Arba jie slapta pora, arba tiesiog labai drovūs!”
Publika prapliupo juoku ir plojimais, o akimirka, kuri turėjo būti tik nekaltas žaidimas, tapo vienu iš didžiausių metų interneto sprogimų.
Internetas pamiršo, kas svarbiausia
Kelias savaites po liepos mėnesio koncerto „Gillette“ stadione pasaulis gyveno vienu įrašu. Socialiniai tinklai lūžo nuo memų, komentarų ir sąmokslo teorijų, o Kristin Cabot ir Andy Byrono pavardės skambėjo didžiausių pasaulio portalų antraštėse. Tai, kas turėjo būti nekaltas „kiss cam“ pokštas, virto vienu iš didžiausių metų interneto skandalų.
Problema ta, kad šioje medijų sumaištyje buvo praleista tai, kas iš tikrųjų svarbu.
„Coldplay“ – grupė, garsėjanti ne tik muzika, bet ir ypatingu rūpesčiu aplinka – jau daugelį metų nuosekliai įgyvendina ekologišką revoliuciją koncertų industrijoje. Jų turas „Music of the Spheres World Tour“ – tai ne tiesiog koncertų ciklas, o sąmoningas projektas, kurio kiekvienas renginys yra proga didinti klimato kaitos sąmoningumą.
Kol internetas ginčijosi dėl romanų, skyrybų ir „kiss cam“ etikos, retas pastebėjo, kad „Coldplay“ siekia pakeisti šiuolaikinių koncertų veidą. Jų misijos centre nėra skandalai ar sensacijos, o planeta ir ateinančių kartų ateitis.
Kai sensacija užgožia esmę
Tai, kas nutiko po koncerto, yra klasikinis pavyzdys, kaip socialiniai tinklai gali perimti pasakojimą ir nukreipti masių dėmesį į antraeilius dalykus. Vietoje diskusijų apie grupės naujoves dėmesys nukrypo į dviejų žmonių asmeninį gyvenimą.
-
Socialinių tinklų algoritmai pirmenybę teikė skandalams, memams ir spustelėti viliojančioms antraštėms.
-
Naujienų portalai rungėsi, kas pirmas pateiks „naują informaciją“ apie Kristin Cabot ir Andy Byroną.
-
Gerbėjai komentaruose diskutavo, kūrė analizės vaizdo įrašus, kurie sulaukė šimtų tūkstančių patiktukų.
Dėl to aplinkos apsauga, kuri „Coldplay“ yra koncertinio turo esmė, beveik visiškai dingo iš žiniasklaidos dėmesio lauko.
Coldplay — muzika, emocijos ir planeta
Verta prisiminti, kad „Coldplay“ jau daugelį metų savo koncertus traktuoja kaip kur kas daugiau nei muzikinius pasirodymus. Chrisas Martinas ir visa grupė nuosekliai investuoja į tvarią gamybą ir siekia mažinti savo turų poveikį aplinkai. Jie diegia novatoriškus technologinius sprendimus, skatina atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimą ir remia ekologinius projektus visame pasaulyje.
Jų tikslas – ne tik sukurti išskirtinę patirtį gerbėjams, bet ir parodyti, kad muzikos industrija gali būti atsakinga ir realiai prisidėti prie kovos su klimato kaita. Vis dėlto, spekuliacijų ir medijų šurmulio fone, ši žinia buvo beveik visiškai užgožta.
Coldplay ir ekorevoliucija koncertų industrijoje
Kol pasaulis komentuoja skandalus ir memus, Coldplay nuosekliai daro kažką daug svarbesnio: keičia koncertų organizavimo sampratą visame pasaulyje.
Grupė nesustoja ties šūkiais ar rinkodaros triukais. Chrisas Martinas ir jo komanda įgyvendina konkrečius technologinius ir logistikos sprendimus, kurie jau tampa pavyzdžiu kitiems atlikėjams bei renginių organizatoriams.
Atsinaujinanti energija dideliu mastu
Kiekvienas „Coldplay“ koncertas – tai milžiniškas energetinis projektas. Tradiciškai scenai, garsui, apšvietimui ir vizualinėms instaliacijoms reikia daug elektros. Tačiau „Coldplay“ rado būdą, kaip suderinti šou su ekologine atsakomybe:
-
Atsinaujinantys energijos šaltiniai – Koncertai maitinami saulės, vėjo ir kinetinės energijos mišiniu.
-
Energijos kaupimas – Bendradarbiaudami su technologijų įmonėmis, „Coldplay“ naudoja iš perdirbtų baterijų sudarytas sistemas anksčiau sukauptai energijai saugoti, taip sumažindami poreikį naudotis tradiciniais šaltiniais.
Toks požiūris leidžia jiems gerokai sumažinti iškastinio kuro naudojimą ir sumažinti CO₂ emisijas koncertų turo metu.
Gerbėjai maitina sceną
Vienas iš įdomiausių sprendimų, išskiriančių „Coldplay“ iš kitų, yra gerbėjų įtraukimas į energijos gamybos procesą.
-
Kinetiniai grindiniai – Specialūs skydeliai tam tikrose stadionų vietose paverčia žiūrovų judesius ir šokį į elektros energiją, kuri tiesiogiai patenka į scenos energijos sistemą.
-
Dviračių elektros generatoriai – Koncertuose statomi dviračiai, kuriais žiūrovai gali patys gaminti elektrą scenos apšvietimui ir garso įrangai.
Tai ne tik tvarus sprendimas, bet ir įtraukiantis elementas, kuris leidžia žiūrovams tapti viso projekto dalimi.
Apšvietimas, LED apyrankės ir perdirbimas
„Coldplay“ pasirodymai garsėja įspūdingomis šviesų instaliacijomis, tačiau už šio vizualinio reginio slypi pažangi energijos taupymo strategija:
-
Energiją taupantis LED apšvietimas – Visoje scenoje naudojamos naujausios LED technologijos, leidžiančios ženkliai sumažinti energijos suvartojimą lyginant su tradicinėmis lempomis.
-
LED apyrankių perdirbimas – Koncertų metu gerbėjai gauna specialias šviečiančias apyrankes, sinchronizuotas su muzika. Po pasirodymo „Coldplay“ jas surenka ir perdirba, kad galėtų naudoti kitiems renginiams.
Dėl to sumažinamas atliekų kiekis, o naujų suvenyrų gamyba apribojama iki minimumo.
Rezultatai skaičiais: 59 % mažiau CO₂ emisijų
Coldplay ne tik diegia ekologiškas naujoves, bet ir kruopščiai vertina jų veiksmingumą.
Palyginus 2016/2017 metų turą su dabartiniu 2022–2024 laikotarpiu, grupė sumažino CO₂ emisiją net 59 % – viršydama pirminį tikslą. Šis rezultatas įspūdingas net ir muzikos industrijoje, kur koncertų logistika sukelia didžiules taršos apimtis.
Transportas gamtos ritmu
Kelionės tarp miestų ir žemynų – vienas didžiausių iššūkių pasaulinių turų metu. Coldplay pasirinko švaresnes transporto alternatyvas:
-
HVO biokuras – Grupė naudoja hidroapdorotą augalinį aliejų (HVO) įrangos ir techninės komandos pervežimui. Šis kuras išskiria gerokai mažiau emisijų nei tradicinis dyzelinas.
-
Partnerystė su DHL ir BMW – Bendradarbiaudama su šiomis bendrovėmis, Coldplay vis dažniau naudoja elektrinius automobilius ir atsinaujinančios energijos sprendimus logistikai.
Žalia ateitis
Coldplay supranta, kad net ir pažangiausi ekologiniai sprendimai negali visiškai pašalinti koncertų poveikio aplinkai. Todėl grupė reguliariai sodina medžius visame pasaulyje, siekdama kompensuoti turo metu išskiriamas emisijas. Tai vienas didžiausių kompensavimo projektų muzikos istorijoje.
Coldplay įrodo, kad didelio masto muzikos šou gali būti ne tik meno, bet ir mokslo šventė. Jų veiksmai siunčia aiškią žinutę industrijai: galima rengti aukščiausio lygio koncertus ir tuo pačiu rūpintis planeta.
Apie ką dar galėtų pagalvoti grupė?
Žvelgiant į Coldplay pastangas aplinkosaugos srityje, sunku nesusižavėti. Grupė ne tik dovanoja gerbėjams nepamirštamus įspūdžius, bet ir įrodo, kad pasauliniai turai gali vykti atsakingai. Jie diegia modernias technologijas, naudoja atsinaujinančią energiją, mažina emisijas, sodina milijonus medžių ir edukuoja klausytojus.
Tačiau net ir turint tokius įspūdingus rezultatus, visada galima padaryti daugiau. Viena iš galimų krypčių – kai kuriuos koncertinius suvenyrus pakeisti dar draugiškesnėmis aplinkai medžiagomis. Čia į sceną žengia natūralus kamštis.
Natūralus kamštis – ateities medžiaga
Natūralus kamštis – tai visiškai natūralus, atsinaujinantis išteklius, gaunamas iš kamštinio ąžuolo žievės, daugiausia Portugalijoje, Ispanijoje ir pietų Prancūzijoje. Jo gamyba itin ekologiška, o pats medis nenukertamas – pašalinama tik išorinė žievės dalis, kuri atauga maždaug kas 9 metus. Todėl šis išgavimo būdas yra tvarus ir draugiškas aplinkai.
Svarbiausios natūralaus kamščio savybės:
-
Atsinaujinamumas – medis gyvena iki 200 metų, o jo žievę galima skinti daug kartų nekenkiant pačiam augalui.
-
Lengvumas ir tvirtumas – jis itin atsparus, tačiau labai lengvas, kas svarbu transportuojant.
-
Natūralus suyramumas – natūralaus kamščio gaminiai visiškai suyra ir neteršia aplinkos.
-
Šilumos izoliacija ir atsparumas drėgmei – natūralus kamštis puikiai tinka įvairioms oro sąlygoms ir yra universalus.
-
Mažas anglies pėdsakas – natūralaus kamščio gamybos procesas išskiria labai mažai CO₂, palyginti su plastiku.
Kamštiniai suvenyrai – ekologiško prekybos sprendimo idėja
Coldplay koncertuose, kaip ir daugelyje kitų turų, siūloma dešimtys produktų: apyrankės, raktų pakabukai, puodeliai, padėkliukai, krepšiai ir įvairūs koncertiniai aksesuarai. Dalis jų vis dar gaminami iš plastiko ar kitų sunkiai perdirbamų medžiagų.
Dalį šių prekių pakeitus gaminiais iš natūralaus kamščio būtų galima pasiekti realios ekologinės naudos:
-
Ekologiški pakabukai ir apyrankės – lengvi, tvirti ir suyrantys.
-
Padėkliukai ir koncertiniai puodeliai – puiki alternatyva plastikui, skatinanti tvarų gyvenimo būdą.
-
Krepšiai ir kuprinės su kamštiniais elementais – stilingi, ilgaamžiai ir atitinkantys „eko prabangos“ tendencijas.
-
Riboto leidimo kolekciniai gaminiai – kamštinės albumų viršeliai, plakatai ar aksesuarai su grupės logotipu.
Tokie sprendimai ne tik dar labiau paryškintų Coldplay ekologinę žinią, bet ir paverstų grupę šios srities pionieriais, skatinančiais mažo poveikio aplinkai medžiagas muzikos prekių rinkoje.
Santrauka
Coldplay koncerto istorija rodo, kaip vienas atsitiktinis kadras gali sustabdyti internetą ir kelioms dienoms užvaldyti pasaulio dėmesį. „Kiss cam“ įrašas, Kristin Cabot ir Andy’ego Byrono reakcija, Chriso Martino pokštas – visa tai tapo tobulu virusinės istorijos receptu. Milijonai peržiūrų, tūkstančiai memų ir šimtai straipsnių įkaitino diskusijas visame pasaulyje.
Tačiau didžiausia problema – kad šiame sensacijų ir triukšmo sūkuryje pamiršome, kas iš tiesų svarbu. Coldplay jau daugelį metų vykdo ekologinę revoliuciją muzikos industrijoje, įrodydami, kad galima kurti įspūdingus šou ir tuo pat metu rūpintis planeta.
DUK – Natūralus kamštis
1. Kas yra natūralus kamštis?
Natūralus kamštis – tai medžiaga, gaunama iš kamštinio ąžuolo (Quercus suber) žievės. Šie medžiai auga daugiausia Portugalijoje, Ispanijoje, pietų Prancūzijoje ir šiaurės Afrikoje. Svarbiausia tai, kad medis nėra kertamas – pašalinama tik išorinė žievė, kuri atauja maždaug kas 9–12 metų. Dėl to kamščio gamyba yra visiškai tvari ir saugi aplinkai.
2. Kodėl kamštis laikomas ekologišku?
Kamštis – viena iš draugiškiausių aplinkai medžiagų, prieinamų rinkoje:
-
Atsinaujinantis – vienas medis gali būti naudojamas net iki 200 metų.
-
Biologiškai suyrantis – gaminiai iš kamščio visiškai suyra.
-
Mažas anglies pėdsakas – kamščio gavyba ir perdirbimas sukuria itin mažai CO₂ emisijų.
-
Palaiko ekosistemas – kamštinių ąžuolų miškai sugeria didelius kiekius CO₂ ir yra namai daugeliui saugomų rūšių.
3. Kam galima naudoti kamštį?
Kamštis yra itin universalus ir naudojamas šiems produktams gaminti:
-
Koncertiniams suvenyrams – pvz., raktų pakabukams, padėkliukams, apyrankėms.
-
Kasdieniams aksesuarams – piniginėms, rankinėms, telefono dėklams.
-
Namų interjerui – grindų ar sienų plokštėms, kilimėliams, padėkliukams.
-
Techniniams sprendimams – pavyzdžiui, automobilių, aviacijos ir sporto pramonėje, dėl kamščio lengvumo ir atsparumo drėgmei.
4. Ar kamščio gamyba kenkia medžiams?
Ne. Tai viena didžiausių natūralaus kamščio stiprybių. Kamštiniai ąžuolai nėra kertami – pašalinama tik jų žievė, o patys medžiai lieka gyvi ir toliau formuoja naują žievę dešimtmečius. Be to, žievės pašalinimas skatina medžius aktyviau sugerti CO₂, taip prisidedant prie kovos su klimato kaita.
We will publicly show your name and comment on this website. Your email is to ensure that the author of this post can get back to you. We promise to keep your data safe and secure.